18 Eylül 2012 Salı

ıspanaklı gözleme

evde ıspanaklı gözleme yapımı

gozlemeyi sadece dısarda yiyebileceğinizi düşünüyorsanız yanılıyorsunuz ben evde sürekli yaparım ve çokta lezzetli olur sizde kolaylıkla yapabilirsiniz 


ıspanaklı gözleme

hamuru için
2 su bardağı su 
1 tatlı kaşığı kuru maya(ben instant maya kullanıyorum pratik oluyor)
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
aldığı kadar un

içi için
1 kilo ıspanak
2 soğan
1 demet maydanoz
1 yemek kaşığı pulbiber
yaklaşık 1 su bardağı zeytinyağı
tuz
yapılışı
önce hamuru yoğuruyoruz bunun için
suyu tepsiye dökün tuzu ve şekeri ekleyin şeker eriyene kadar karıştırın
unu ve mayayı birlikte ekleyin ve yoğurmaya başlayın
ele yapışmayan yumuşak bir hamur olana kadar un ekleyip yoğurun
yoğurma işi bitince üstünü kapatıp ılık bir yerde mayalanmaya bırakın

iç harcı için

öncelikle bir tencereye su ve tuz koyup kaynamaya bırakın
ıspanakları yıkayıp temizleyin
ince ince doğrayın azar azar kaynamakta olan suyun içine atıp 2 dakika bekleyin zaten hemen yumuşuyorlar sonra  kevgirle bir tepsiye alın butun ıspanakları haşladıktan sonra biraz soğumaya bırakın soğuduktan sonra avucunuzla biraz biraz alıp sıkın ve suyunu sıkın ıspanağın
 
bu işlemi bitirdikten sonra iki soğanı ince ince doğrayın maydanozu yıkayıp dograyın tuz ve pulbiberle karıştırın sonra da ıspanakları koyup karıştırın en son zeytinyağını koyun karıştırın iç harcınız hazır tuz miktarını belirtmedim siz harcı tadıp zevkinize göre atabilirsiniz

artık gözlemeleri yapmaya başlayabilirsiniz 
hamuru bir yumurtadan biraz daha büyük bezelere  ayırın unlanmış tezgaha dizin biraz un serpip bezeyi elinizle ince bir yuvarlak  açın merdanede kullanabilirsiniz açtıktan sonra hamurun yarısına harcınızı koyup diğer yarısını üstüne kapatın büyük bir teflon tavayı ocağa koyup ısıtın ve yapmış olduğunuz gözlemeyi tavaya alın ve alt üstü kızarıncaya kadar çevirerek  pişirin ben birkaçtaçtane yapıp pişirmeye başlıyorum bir yandan açıp bir yandan pişiriyorum tabi siz yaparken yanınızda birisi olursa siz açıp o pişirirse işiniz kolaylaşır ama tek başınızada yapabilirsiniz ben hep yalnız yapıyorum
hepsini yaptıktan sonra  afiyetle yiyebilirsiniz


zor görünüyor ama aslında çok kolay zaten tadına bakınca bu gözlemeler için değdiğini göreceksiniz kolay gelsin hepinize..

Hiç yorum yok: