11 Ekim 2012 Perşembe

milföyden palmiye tarifi

tarifin  okuyunca bile insan meraklanıyor nedir bu palmiye diye ... aslında palmiye görünümlü bir kurabiye.. milföy hamurundan yapılıyor ve oldukça lezzetli  bir o kadar da pratik bir tarif
sakın üşengeçlik etmeyin hemen milföy hamuru alıp yapmaya başlayın bana teşekkür edeceksiniz biliyorum..:))

malzemeler :
10 yaprak milföy
toz şeker
oda ısısında yumuşamış  tereyağı

yapılışı:
tezgaha şeker serpin,milföyleri kağıtlarından sıyırıp 5 tanesini yanyana şekerlerin üzerine dizin sonra üzerine tereyağı sürün biraz daha şeker serpin diğer 5 taneyi de üzerlerine koyup merdaneyle açın üzerlerine tekrar tereyağı sürün biraz daha şeker serpin sonra da  iki ucundan da sarıp ortada birleştirin rahat kesebilmek için 20 dakika buzlukta bekletin sonra çıkarıp bir parmak eninde kesin yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin 180 derecede hafif kızarana kadar pişirin ..nefis  kıtır kıtır palmiyeleriniz hazır..

not: pratik olması açısından ben hazırlayıp buzluğa atıyorum istediğim zaman çıkarıyorum biraz çözüldükten sonra kesiyorum ve fırında pişirip servis ediyorum..çabucak hazır oluyor..

Hiç yorum yok: