30 Ekim 2012 Salı

sosisli pizza tarifi


çocuklar pizza pizza diye tutturunca hemen kalkıp eldeki malzemelerle çabucak bir pizza yaptım.ama alelacele olmasına rağmen harika oldu.fotoğraflarını bile zor çektim yemeğe doyamadık sonunda bir dilim bile kalmadı :)
pizza hamurunu tutturmak çok önemli .ve pizza hamurunu açarken ince açmak gerekiyor.ben merdaneyle açtım.bu ölçülerle iki adet büyük boy pizza çıkıyor. ama ince pizza. kalın hamurlu severseniz bir tane yapın.

pizza hamuru

1 su bardağı su
1 su bardağı süt
1.5 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
1 paket instant maya
aldığı kadar un

üzerine istediğiniz malzemeleri kullanabilirsiniz. benim kullandıklarım sosis, zeytin,biber,ıspanak

üzerine sürmek için
1 kaşık domates salçası

arzu ederseniz rende kaşar

pizza yapılışı:

önce pizza hamurunu yapın

  • un ve maya hariç bütün malzemeleri karıştırın
  • mayayı ve biraz unu ekleyin yoğurmaya başlayın
  • azar azar un ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun
  • üzerini örtüp mayalanmasını bekleyin
hamur mayalanırken sizde kullanacağınız malzemeleri doğrayın istediğiniz miktarda kullanabilirsiniz sizin tercihinize kalmış. hamur mayalanınca ikiye bölün her birini merdaneyle açın kenarlarını kıvırın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye alın üzerine biraz suyla seyreltiğiniz salçayı sürün doğradığınız malzemeleri koyun.ve 10 dakika tepsi mayası için bekletin.sonra 200 derecelik fırına verin.

peynir koyacaksanız piştikten sonra tepsiyi çıkarın üzerine rende kaşar koyun 2 dakika daha fırında bırakın kaşarlar hemen erir fazla bırakmayın ve çıkardıktan sonra kesip servis edebilirsiniz.

Hiç yorum yok: