10 Ekim 2012 Çarşamba

biberli ve çökelekli ekmekler


bugün biberli ekmekler yaptım ..biberli diyorum ama aslında biberli ve çökelekli yaptım..anneciğim bunları tandırda yapar ama benim tandırımı yok fırında yaptım ama yinede çok lezzetli oldular..ben kendim kuruttuğum biberlerden kullandım ama kurutulmuş biberiniz yoksa biber salçası da kullanabilirsiniz ..

malzemeler:
hamuru için
yarım kilo un
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket instant maya (yaş maya da kullanabilirsiniz)
yeterince su

içi için
250 gr. çökelek 
2 kaşık biber salçası
1 soğan
kuru nane
kekik
1 çay bardağı zeytinyağı

yapılışı:

önce hamuru yoğurun. un tuz ve mayayı bir kaba alın karıştırın sonra yavaş yavaş su ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun.mayalanması için üzerini kapatıp ılık bir  yerde bekletin.

içini hazırlamak için. çökelek ve biberi elinizle yoğurarak birbirine yedirin diğer malzemeleride ekleyin karıştırın.
dinlenmiş hamuru unlanmış tezgaha alın ve yumurta büyüklüğünde bezelere ayırın..10 dakika dinlendirdikten sonra elinizle un yardımıyla açın   yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin zaten bir tepsiye 4 tane sığıyor
sonra 1 er kaşık iç koyup elinizle yayın 250 derce ısıtılmış fırında  kızarana kadar pişirin fırını sürekli kontrol edin çünkü hemen pişiyorlar
1 tepsi pişerken  siz diğerini hazırlayın ilk tepsiyi çıkarınca diğerini koyarsınız böyle dönüşümlü olarak bütün hamuru hazırlayın ve pişirin hepinize afiyetler olsun..

Hiç yorum yok: